Escape from reality

Nov 5, 2011

Ever Being Noob ?

Noob 1

Haritu, nak balik Kelantan after a few days buat cuti sendiri lepas PMR #kantoi. Dah pandai buat cuti sendiri balik pun sendiri lah kan. Berdikari habis la aku nya. Yela kan, before this pun ada kakak montel tu yang teman :) so, aku naik la bas Perdana. Duduk single seat kira selamat la HAHA. Macam biasa, ketiduran la dalam bas :O Suddenly terbangun tu, bas dah berenti kat Merapoh. Aku pun kalut ah apa lagi, turun tergopoh gapah bawak beg Converse tu pegi jumpa Allah sat :) habis habis solat tu pegi ah beli makanan kejap. Nanti ada orang marah pulak tak makan :P time tu dalam kepala ni "Aish, kalau salah bas lepasni naya aku". Keluar dari kedai tu memang bercahaya je la muka sebab ada dua bas je kat situ :D then pegi la tengok aaaaaaaand my bus wasnt there -..-" Memang rasa nak nyanyi lagu Wish You Were Here yang part DAMN, DAMN, DAMN tu je -.-" tapi aku tetap tenang #ceh ceh. Duduk jap 5 minit, tak buat pape. Selera aku mati do, sumpah. Time tu otak fikir nak call cab je HOHOH. Then call la Umi.

Umi : Ha hello. Dah sampai Merapoh?
Min : Dah Umi.
Umi : Solat dah belum?
Min : Dah jugak.
Umi : Baguslah. Bila nak gerak ni?
Min : Entah, adik pun taktau. Bas takde ni.
Umi : Huh? 
Min : Bas tinggal adik Mi.


The rest, im sure you dont want to know ;') Mak aku habis mengucap panjang tak kira harokat dah time tu HAHA anak bertuah betul kan kan :D ? Time tu Tuhan je tahu apa aku rasa. Weh, dilema nak mampus laaaaaaah -o-" nasib bahik aku bawak turun beg Converse tu, ada barang berharga banyak woah. Kena curi memang enak la. Dan tiket bas pun ada dalam beg, nasib baik. Biasa nya aku selit kat pocket seat je :D then bagi la number phone Perdana tu kat Maam. Lepas kalut kalut panjang tu, sampai lah aku tumpang bas Trans. Tak pasal pulak both parents aku ada number pakcik pakcik driver tu :') rasa kelakar. Then aku exchange Perdana balik kat Machang. Bodoh je driver tu salahkan aku? Tahik dia ah -.-" panas je aku di-usha panas satu bas. Salah driver tu do tak kira passanger sapa suwoh? Masalah -_-* First time naik bas sohang pun jadi masalah HAHAHA.


Noob 2


Pasal ni, aku teringat kat Farhana :) satu malam tu, lepas Maghrib aku solat sunat Hajat :3 dengan Wawa. Aku start solat cepat sikit pada Wawa. Tapi time rakaat kedua tu, tiba tiba Wawa sujud dulu. Aku dah semacam peliks je en. Baru aku perasan aku tengah berdiri, tadah tangan, Qunut aku baca dah nak habis dah :D tah pape je. Aku pun habiskan sisa sisa solat aku sebab taknak bagi orang perasan. Aku habis laju pada Wawa then tahan gelak sorang sorang. Wawa habis, apa lagi gelak terguling tergonggek aku dengan Wawa HAHAHAHAHA. Bayang la, time tu ramai atas masjid. Aku ni lebih kurang tengah tengah masjid ah jugak. Punya semangat baca doa Qunut *big laugh*


Aku dah tak ingat dah apa lagi benda noob dalam hidup aku lately. Yang pasti banyak! Adibah is a Noob, boleh kira ah :)



No comments: