Escape from reality

Dec 3, 2011

D'Forever Members :)



I miss them. Like A LOT! Bila tah nak jumpa lagi. Budak Kelantan dah gath banyak kali. Yang KL memang harapan ah. Ulfah nak datang rumah next week pun aku nak buat sujud syukur 5 hari. Rindu nak mampus do. 

Korang ingat tak kite salu je kelam kabut turun blok sebab dah lambat. Kalau lalu rumah Ustaz Mad Noor tu mau semua bajet baik tunduk je buat muka suci. Lepastu semua sumpah seranah nak tumbuk muka Ustaz HAHA.


Korang ingat tak kalau kite lambat sangat pastu lari lari nak keluar pagar. Farhana lah paling rock. Nampak benor tidak kesempatan dia tu. Lari dengan pakai selipar, pegang stokin dengan kasut HAHA. Tapi dah nak dekat exam ni macam bagus je semua. Turun blok awal sebelum pengiraan lagi :)


Korang ingat tak kite balik sekolah ramai ramai. Macam Grand je kan BUM balik macam tentera. Ramai ramai HAHA. 


Korang ingat tak time kita ramai bawak phone pegi sekolah. Lepastu Ustazah Hasnin buat spotcheck kelas Cipah. Fana yang juah disana sanggup datang kelas aku nak sampaikan berita xD lepastu lepastu kite pun kalut nak sorok. Nak bagi budak exam memang payah ah. Last sekali aku offer diri terjun tembok. Lepas pada tu terseliuh kaki. Padahal nak trial dah time tu. Last sekali berbalut la kaki aku masa trial :) takpe, aku tak kisah. Asal phone kite selamat sudah HEHE.


Korang ingat tak dulu time form 1 ngan form 2 lebih kurang hari hari kite keluar KB tu. Biar tak beli pape pun. Nak hirup udara segar je HAHA. Nak cari pasal ngan Ustaz Mad Noor pun ada :) 


Korang ingat tak masa form 2. Budak blok C la. Maggi kite tak penah putus stok kan :) ? Kembung habis perut aku. Lepas PMRU je terus bantai 5 bungkus sekali gus HAHA. Padan la aku ada masalah perut pun :P


Korang ingat tak time form 1 kite kena rotan ramai ramai? :D aku pasal handphone aku yang misteri tu xP Tasneem dengan Ulfah sebab masuk PT pakai baju sekolah. Biar dengan Umi Tasneem pun. Fana, sebab bising dalam bilik? HAHA melawak je Razan boleh lepas. Mulut lancang do cakap ngan Ustaz sampai lepas.


Korang ingat tak kalau nak keluar jauh sikit ke, KBMall ah lebih kurang. Kite pun tukar baju kat tandas. Konon malas nak cari pasal ah mula mula pakai baju asrama. Pastu nak tukar balik tengok tengok ada orang dah ambik baju asrama kite HAHA. Gelabah ah. Balik je dengan baju kurung shawl macam tu.


Korang ingat tak kite nangis ramai ramai (kecuali aku) kat bumbung sebab Jatul nak pindah? Mula mula suruh aku ngan Fana nyanyi lagu perpisahan ah konon. Baru part tu, semua dah leleh. Lemah betul aku -.-" pastu time speech tu Wani pun bangun secara tiba tiba bawak diri. Aku sebagai orang yang tak menangis, pegi la pujuk :) korang semangat habis ah call mak Jatul beribu kali taknak bagi pindah sampai Jatul marah HAHA.


Korang ingat tak kite pegi Piknik? Kem budak masalah. Form 1 lagi dah pegi. Form 2 form 3 memang tersenarai lah. Form 3 tu nasib baik la buat kat asrama ramai ramai. Budak skema jeles nak jugak :P Best gila yang form 2 punya. Time nak tunggu turn mandi tu. Fana ngan Razan berdiri kat tepi tandas (pakai towel :P) lepastu ada orang menjerit "Pacaaat!" Razan pun melompat sakan ah jerit jerit. Kitorang ni duk cari la mana pacat kat kaki Razan. Tengok tengok pacat tu kat kaki Fana HAHA. Dah gemuk dah pun. Gelabah je Razan nak lompat lompat.


Lepatu ada muhasabah diri :) Before tu dia suruh sape buat salah mengaku angkat tangan. Part sarung kaki BUM lepas :) Part anak tudung, half BUM angkat tangan! HAHA kena la pusing dewan tu 10 pusingan. Aku lari belakang Fana. Dalam pusingan 5,6 camtu la. Tiba tiba si Fana ni tersadung playwood. Tak penah ada orang tersadung pun time lari banyak pusingan ni dia pulak jatuh xD aku yang duduk belakang dia ni trkaku kejap. Tak tau nak tolong angkat ke nak tolong gelak HAHA. Dah la tersadung, terjatuh tu memang normal. Ni siap tudung pun terbukak sekali HAHA kantoi habis ah tak pakai anak tudung xD 


Korang ingat tak budak budak form 1 takut dengan kite? Aku rasa muka kite dah habis normal dah. Aku jelah kot garang sikit HAHA. Patu tiba tiba kat masjid ada budak hantar kat Ustaz "Kak BUM senyak sikit deh" natang ah budaak tu pun HAHA. Ada satu hari tu ada pulak budak hantar "Kak BUM ni cantik la. Baik hati pulak tu" Mau terkembang kempis kite semua time tu. Tapi malang ah kite tak dengar sebab kite semua tidur time tu HAHA terbongkang atas masjid :) bangun bangun je orang semua pandang pastu cakap kak BUM cantik kak BUM baik la HAHA. Muka sememeh je semua tak paham pape :D 


Lepastu ada spy exco kite bagitau exco ada mengumpat pasal BUM. Diorang tengah bincang nak tegur macam mana bila budak budak bising dalam masjid. Lepastu ada yang cakap "Cane nak tegur BUM? Diorang bising pun sebab baca buku. Cakap cakap tapi buku ada atas riba" HAHA kembang habissssss. Padahal sebab time tu nak PMR je pun. Tu yang rajin semacam je semua HAHA. Tapi kawan kawan aku memang semua rajin lekat dengan buku :) 

Kalau nak list semua benda yang kite semua buat memang penuh la satu blog aku ni. Banyak sangat sampai aku pun tak ingat. You guys are amazing :) Aku harap the next ten years, kite boleh gelak sama sama ingat semua benda yang kite dah buat. Semua kenangan yang kite dah cipta. Forget you never babes :')

Ingat tak ni? Paper Englis PMR :)

"... teenagers will look for long lasting relationships."
"... they continue their friendships with those who share similar interests with them and who would be with them through good or bad times."
"...they would also try to make friends with those who would share their success and failures."

And also would be together comes hell or high water. 
Come stiches or white plaster :)

No comments: