Escape from reality

Jan 23, 2012

Cerita budak baru masuk sekolah baru :D

Selasa - daftar SMTG.


HAHA selamba batak je kan nak datang lambat, rumah dekat bro :D datang datang dah ramai orang dah, daftar apa semua dapat kelas 4 Awam 3. Dapat asrama bilik G7. Lepastu nampak Siela, haha u save my day dude. Kalau tak macam kera sumbang lah aku kat situ, sorang sorang -.-" lepas beli barang kat koperasi apa semua, boleh masuk asrama. Aku dapat tingkat atas sekali. Sekali lagi -.-" macam kat MMP gak. Tapi ni lagi tinggi, tingkat 3, MMP tingkat 2 je. Merana ~ umi ayah pun naik sekali nak angkat barang barang semua. Kat MMP memang haram jadah ah parents nak masuk. Siap buat banner lagi HAHAHA. Lepas letak barang apa semua, balik rumah balik (ulang suara, rumah dekat) HAHA. Pukul 5 tu baru balik asrama balik.


Mula mula macam culture shock jugak lah, banyak beza woah MMP dengan Teknik.
  • Satu bilik aku ada 8 orang je, buat masa sekarang lah. Kat MMP dulu mau 40 orang bersesak nafas satu bilik.
  • Nak turun blok ke apa pakai tee lengan panjang bawah punggung pun dah lepas. Kalau kat MMP kena pakai jubah la telekung lah.
  • Semayang pakai baju kurung kat dalam, standard budak alim MMP. Panas gila siot.
  • Tak payah nak sibuk sibuk takut exco ambik nama tak pakai sarung kaki, tak wajib pun. Standard ah sekolah tak agama en.
  • Tempat prep tak payah pegi jauh jauh sampai sekolah. Prep kat bilik belajar kat blok masing masing. Kan ke senang -.-"
  • Aku kat Teknik bangun pukul 4 do, sape tak percaya boleh terjun lombong. Kat MMP punya liat nak bangun sampai 6.30. Kat sini mana boleeeeeeh brader.
  • Kalau dulu exco tak penah tengok aku Subuh kat masjid, sekarang aku duduk saf depan duh -.-" baca zikir before Subuh lepas solat baca Yaasin EVERYDAY kau boleh bayang? Hewhew.
  • Satu lagi, nak turun solat tu memang dah siap pakai baju sekolah apa semua. Standard budak form 1 MMP --"
  • Dulu memang aku burn ah duit umi kalau bab makan pagi kat DM, tapi sekarang, aku mana miss doh. Breakfast pun, yang grand grand je semua. Lunch ke Dinner ke, mana penah kat MMP menu ada udang, sotong semua ni. Supper pun kemain grand sebat mi hailam. Gila -.-"
  • Kat Teknik loker kitorang loker besi woah. Bukan lagi kayu, bukan lagi :D
  • Tandas dorm kat luar do, tak enak lansung. Dah la sempit. Takde tmpat basuh. MMP punya sumpah selesa. Dan ramai lah yang berbog* mandi kat situ -.-"
  • Maghrib kena turun awal. Kena baca Mathurat dengan Al-Mulk ramai ramai. Kat MMP dulu takde pun. Nafsi nafsi je semua. Kan?
  • Tang peraturan, sumpah la lain nak mampus. Yang aku boleh state haram sekarang phone dengan mp3 mp4 radio tu je. Yang lin, layaaaaan ~ novel, komik, tights, shorts, lagging, sleeveless semua kau bantai lah. Tak kena pape punyeee. 
  • Lagi satu, camera kat sekolah memang kira legal lah. Kat MMP tu kena tunggu ada event besar baru boleh bawak. Tu pun siap kena beli permit jadah haram tu. Hadui.
  • Kat Teknik dia macam ada masa senior masa junior tau. Macam seperate ah, tak boleh sekali. Kalau tak nanti ada la kena, centu ah lebih kurang.
  • Kat Teknik mana panggil form 4 form 5 form 6 ni. Panggil junior, senior dengan super senior. Macam grand kan? HAHA boyan.
Kalau nak cerita semua memang aku pun tak hengat. Banyak sangat gayanya. Yang pasti, warden aku Ustaz Zamri suka sangat amik gambar macam warden aku, Ustaz Mad Noor :') Tu jelah kot yang serupa. HAHA tapi aku rindu MMP lebih la. Kawan kawan mau nya payah nak cari yang macam BUM, yang macam Jeffreaks, yang macam KKS, yang macam budak berulang. Payah sangat :') tu je buat masa sekarang. Assalamualaikum.

2 comments:

Nazwa said...

grand gila teknik,part yang best sekali boleh pakai short boleh pakai legging :)gila ar.aku ada peluang macam kau,aku pun nak pegi teknik gak ^^

Athirah Zaki said...

Dibaaa, terharu doe aku baca yang last sekali teww :3